می‌دونستی می‌تونی همین الان آموزش "PLCmen شدن" خودتو شروع کنی؟!

بزن برییییم!
ورود و ثبت نام

مونتاژ تابلو برق فشار ضعیف

آشنایی با انواع تابلو برق: امروزه تابلوهاي برق یکی از عناصر اصلی واحدهاي صنعتی و مسکونی محسوب می شوند تابلو برق عبارت است از محفظه اي معموال بسته که تجهیزات الکترونیکی،اتوماسیون یا برق صنعتی می تواند در آن نصب شود. وظایف انواع تابلوها عبارتند از: کنترل دستی یا اتوماتیک یک فرایند صنعتی توزیع برق بین […]
مونتاژ تابلو فشار ضعیف

آشنایی با انواع تابلو برق: امروزه تابلوهاي برق یکی از عناصر اصلی واحدهاي صنعتی و مسکونی محسوب می شوند تابلو برق عبارت است از محفظه اي معموال بسته که تجهیزات الکترونیکی،اتوماسیون یا برق صنعتی می تواند در آن نصب شود. وظایف انواع تابلوها عبارتند از:

  • کنترل دستی یا اتوماتیک یک فرایند صنعتی
  • توزیع برق بین تجهیزات
  • اصالح ضریب توان

بحث ما در اینجا مربوط به تابلوهاي فشار ضعیف یا همان تابلوهاي LV است. چند دسته بندي مختلف می توان براي انواع تابلو هاي برق پیشنهاد کرد:

دسته بندي اول بر اساس نوع عملکرد تابلو است که این دسته بندي به صورت زیر است:

  • 1 .تابلوهایی که براي کنترل یک پروسه صنعتی استفاده می شوند که معموال شامل PLC ها نیز هستند.
  • 2 .تابلوهایی که فقط جهت کنترل موتورهاي AC یا DC استفاده می شوند که معموال شامل درایوها،مدارهاي فرمان کنتاکتوري، STRATER SOFT ها یا مدارهاي راه اندازي موتور به صورت ستاره مثلث نیز می شوند .
  • 3 .تابلوهاي توزیع که جهت توزیع برق و در واقع توزیع جریان بین تجهیزات مختلف صنعتی استفاده می شوند.
  • 4 .تابلوهاي اصالح ضریب قدرت که به تابلوهاي بانک خازنی معروف هستند. البته ممکن است چند مورد از موارد باال در یک مجموعه تابلو کنار هم قرار بگیرند.

 

دانلود رایگان

دانلود رایگان این فایل صرفا برای کاربرانی است که وارد شده‌اند. چرا عضو سایت نمی‌شوید تا دیگر این پنجره را نبینید و مستقیم دانلود کنید؟! - ورود به سایت
دانلود فایل دانلود این فایل صرفا برای کاربران وارد شده است.
مهندس محمدرضا محربی

همیشه آرزو داشتم یک منبع آموزشی فارسی PLC می‌بود تا علاوه بر یادگیری ساده‌تر PLC، از پیشنهادات آموزشی آن استفاده می‌کردم. آن آرزو، اکنون، “PLCmen” نام دارد. بعد از سال‌ها به این نتیجه رسیدم: برای من، PLC تنها یک کار نیست؛ یک ماشین تبدیل رویا به واقعیت است.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *