می‌دونستی می‌تونی همین الان آموزش "PLCmen شدن" خودتو شروع کنی؟!

بزن برییییم!
ورود و ثبت نام

مقدمه آموزشی سرو موتور دلتا

مقدمه سرو دلتا: نوعی از موتورهای الکتریکی است که با هدف بکارگیری در سیستمهای کنترل فیدبک طراحی میشوند. (لختی) اینرسی در این موتورها پایین بوده و در نتیجه تغییر سرعت در این موتورها بسیار سریع است. سرو موتورها جزء دسته موتورهای سنکرون قرار میگیرند. و به همین دلیل است که میتوان کنترل موقعیت خیلی دقیقتری […]

مقدمه سرو دلتا: نوعی از موتورهای الکتریکی است که با هدف بکارگیری در سیستمهای کنترل فیدبک طراحی میشوند. (لختی) اینرسی در این موتورها پایین بوده و در نتیجه تغییر سرعت در این موتورها بسیار سریع است. سرو موتورها جزء دسته موتورهای سنکرون قرار میگیرند. و به همین دلیل است که میتوان کنترل موقعیت خیلی دقیقتری نسبت به موتورهای آسنکرون انجام داد.

در سرو موتورها میتوان شفت را یک موقعیت و زاویه ای خاص با ارسال سیگنال رمزی قرار داد. در واقع چگونگی حرکت و موقعیت های زاویه ای این محور خروجی توسط دسته ای از سیگنالهای رمزی که از سرو درایو صادر میشوند، کنترل میگردد. در عمل سرو درایوها در صنایع روباتیک، ماشین آلات، CNC، ماشین آلات بسته بندی، ماشن آلات چاپ، نوار نقاله و …. کاربرد وسیعی دارند.

سه مد اصلی کنترل سرو موتور دلتا:

  • Position Control
  • Speed Control
  • Torgue Control

بیشترین و مهمترین استفاده ای که از سرو موتورها میشود، مد کنترل موقعیت آن است. مواردی مانند: CNC Control و …. است.

مزایای استفاده از سرو موتورها

  • پاسخ زمانی بسیار بالا
  • توانایی کنترل موقعیت با دقت بالا
  • مناسب برای کاربردها با گشتاور، موقعیت و سرعت بصورت مجزا
  • استهلاک پایین و هزینه نگهداری کم
  • تامین گشتاور مناسب در سرعتهای پایین

دانلود رایگان

دانلود رایگان این فایل صرفا برای کاربرانی است که وارد شده‌اند. چرا عضو سایت نمی‌شوید تا دیگر این پنجره را نبینید و مستقیم دانلود کنید؟! - ورود به سایت
دانلود فایل دانلود این فایل صرفا برای کاربران وارد شده است.
مهندس محمدرضا محربی

همیشه آرزو داشتم یک منبع آموزشی فارسی PLC می‌بود تا علاوه بر یادگیری ساده‌تر PLC، از پیشنهادات آموزشی آن استفاده می‌کردم. آن آرزو، اکنون، “PLCmen” نام دارد. بعد از سال‌ها به این نتیجه رسیدم: برای من، PLC تنها یک کار نیست؛ یک ماشین تبدیل رویا به واقعیت است.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *