می‌دونستی می‌تونی همین الان آموزش "PLCmen شدن" خودتو شروع کنی؟!

بزن برییییم!
ورود و ثبت نام

راهنمای S5 زیمنس

مفهوم كنترل كننده قابل برنامه ريزي PLC S5 زیمنس سيستمهاي اتوماسيون وظيفه اصلي كنترل بر عهده PLC S5 زیمنس مي باشد. كه با گرفتن اطلاعات از ورودي، وضعيت ماشين را حس نموده است. و نسبت به آن عكس العمل مناسب را نشان مي دهد. امكان تعريف مدهاي مختلف براي ترمينالهاي ورودي و خروجي PLC ،اين […]
S5 زیمنس

مفهوم كنترل كننده قابل برنامه ريزي PLC S5 زیمنس سيستمهاي اتوماسيون وظيفه اصلي كنترل بر عهده PLC S5 زیمنس مي باشد. كه با گرفتن اطلاعات از ورودي، وضعيت ماشين را حس نموده است. و نسبت به آن عكس العمل مناسب را نشان مي دهد. امكان تعريف مدهاي مختلف براي ترمينالهاي ورودي و خروجي PLC ،اين امكان را فراهم كرده است. تا بتوان PLC S5 زیمنس را مستقيما به المانهاي ديگر وصل كرد.

وظيفه PLC S5 زیمنس قبلا بر عهده مدارات فرمان رله اي بود. كه استفاده از آنها در صنعت امروز تقريبا منسوخ و قديمي شده است. اولين اشكالي كه در اين مدارها ظاهر مي شود آن است. كه با افزايش تعداد رله ها حجم و وزن مدار فرمان بسيار بزرگ شده است. همچنين موجب افزايش قيمت آن مي گردد.

براي رفع اين اشكال مدارهاي فرمان الكترونيكي ساخته شد. ولي با وجود اين هنگامي كه تغييري در روند يا عملكرد ماشين صورت مي گيرد لازم است. تغييرات بسياري در سخت افزار سيستم كنترل داده شود. با استفاده از PLC S5 زیمنس تغيير در روند يا عملكرد ماشين به آساني صورت مي پذيرد. زيرا ديگر لازم نيست سيم كشي ها و سخت افزار سيستم كنترل تغيير كند و تنها كافي است چند سطر برنامه نوشت.

به PLC ارسال كرد تا كنترل مورد نظر تحقق يابد. كساني كه با مدارت فرمان آشنايي دارند. به خوبي مي دانند كه در طراحي تابلوهاي فرمان در صورت نياز به تغيير در منطق كاركرد، باز و بسته كردن سيمها و جابهجايي قطعات الكتريكي امكان ناپذير است. در صورتي كه اين عمل در PLC تنها با تغيير برنامه در نرم افزار صورت مي گيرد.

 

دانلود رایگان

دانلود رایگان این فایل صرفا برای کاربرانی است که وارد شده‌اند. چرا عضو سایت نمی‌شوید تا دیگر این پنجره را نبینید و مستقیم دانلود کنید؟! - ورود به سایت
دانلود فایل دانلود این فایل صرفا برای کاربران وارد شده است.
مهندس محمدرضا محربی

همیشه آرزو داشتم یک منبع آموزشی فارسی PLC می‌بود تا علاوه بر یادگیری ساده‌تر PLC، از پیشنهادات آموزشی آن استفاده می‌کردم. آن آرزو، اکنون، “PLCmen” نام دارد. بعد از سال‌ها به این نتیجه رسیدم: برای من، PLC تنها یک کار نیست؛ یک ماشین تبدیل رویا به واقعیت است.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *