می‌دونستی می‌تونی همین الان آموزش "PLCmen شدن" خودتو شروع کنی؟!

بزن برییییم!
ورود و ثبت نام

آشنایی با سیستم های مانیتورینگ

مانیتورینگ: امروزه در کارخانجات و واحد های بزرگ صنعتی راهبری سیستمها و ماشین آلات. به صورت محلی و توسط اپراتور خاص برای هر قسمت کنترل میشوند. به علت گسترگی سایت فاصله بین یونیت ها، حجم بالای تجهیزات و عدم امکان ایجاد هماهنگی های مورد نیاز بین واحد های مختلف، امکان پذیر نیست. از مجموعه ای […]
آشنایی با سیستم های مانیتورینگ

مانیتورینگ: امروزه در کارخانجات و واحد های بزرگ صنعتی راهبری سیستمها و ماشین آلات. به صورت محلی و توسط اپراتور خاص برای هر قسمت کنترل میشوند. به علت گسترگی سایت فاصله بین یونیت ها، حجم بالای تجهیزات و عدم امکان ایجاد هماهنگی های مورد نیاز بین واحد های مختلف، امکان پذیر نیست. از مجموعه ای به نام سیستم کنترل و مانیتورینگ استفاده می شود.

در حالت کلی بسیاری از صنایع نیاز به کنترل کردن سطح مواد و عملکرد دستگاههای خود را دارند پس باید توسط وسیله ای به نام HMI این اطلاعات را نمایش دهند. برخی از این HMIها بر روی یک دستگاه قرار دارند و تنها عمکرد این دستگاه را نشان میدهند ولی در صنایع بزرگ نیاز به چندین خطوط PLC میباشد.

در این صورت نیاز است که از بخش اپراتور مرکزی این اطلاعات را کنترل کنند. پس در این صورت از فیلدباس برای این منظور استفاده میکنند. و اطلاعات را به وسیله این نوع ارتباط برای اپراتور ارسال میکنند. اکثر پروژه های بروز دنیا بصورت اتوماسیون انجام میشود. ولی باید این را درک کرد که این تجهیزات نیاز به کنترل کردن نیز دارند. پس از آنجایی که سیستم های مانیتورینگ بهترین جواب را به این مسئله میدهند از این تجهیزات استفاده میکنند.

لینک دانلود PDF آشنایی با سیستم های مانیتورینگ در باکس

 

دانلود رایگان

دانلود رایگان این فایل صرفا برای کاربرانی است که وارد شده‌اند. چرا عضو سایت نمی‌شوید تا دیگر این پنجره را نبینید و مستقیم دانلود کنید؟! - ورود به سایت
دانلود فایل دانلود این فایل صرفا برای کاربران وارد شده است.
مهندس محمدرضا محربی

همیشه آرزو داشتم یک منبع آموزشی فارسی PLC می‌بود تا علاوه بر یادگیری ساده‌تر PLC، از پیشنهادات آموزشی آن استفاده می‌کردم. آن آرزو، اکنون، “PLCmen” نام دارد. بعد از سال‌ها به این نتیجه رسیدم: برای من، PLC تنها یک کار نیست؛ یک ماشین تبدیل رویا به واقعیت است.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *